22 Mei 2014

A Step to a challenging world




Assalamualaikum and Hello peeps !




It has been a long long long time I didn't update my blog kikikikiki,lulss why am I speaking ??

Back to my mother language

Mei ialah bulan yang paling mencabar sekali bagi aku,sebab? UPU ! Semua orang tak sabar sabar nak tahu keputusan UPU sampai ada spekulasi yang sangat dahsyat dan popular dibuat ,ada yang jadi nujum pak belalang bagi tahu tarikh keputusan sekian sekian sekian last last tak keluar juga.

Tapi .. bila result UPU dah keluar ? Hm , ada yang gembira, ada yang sedih, ada yang memaki maki,tapi ada juga yang tak kisah. Lain orang lain, betul tak?

Ada banyak sangat keadaan time dapat UPU ni

Golongan :

1. Dapat UPU, dapat matrikulasi juga *tamaknya* hahaha.Tapi lepas kan UPU sebab dapat diploma atau pun kos kos yang tidak digemari

2.Dapat Matrikulasi, jauh *tak seperti mana yg kita isi dalam boring online tuh* ada orang pilih Johor dapat Kedah, ada orang pilih Kelantan dapat Johor ! hahahaha bunga tahi ayam betul!

3.Dapat Form 6 ! yang ni lagi la fikir 27 kali nak pakai baju sekolah balik duduk asrama ke luar,huhuh

4.Tak dapat mana mana. Hmm yang ni ofcourse semua buat rayuan UPU ! *dalam hati, ish golongan  1,2 dan3 ni tak bersyukur betul lah atleast dpt tempat nak sambung belajar, aku?*

Ada banyak lagi golongan tapi tak mampu nak taip panjang panjang...................


So Matriks 2014/2015 yang perlis dah mendarat dulu,kemudian baru lah matriks lain lain,hmm,Matrikulasi ke asasi ke diploma ke sijil ke apa ke,semua sama je asalkan belajar bersungguh-sungguh.Tapi besungguh-sungguh je x jadi dia kena open minded lepastu berfikiran matang dan optimis !

Kawan kawan aku ramai dekat Matrikulasi Negeri Sembilan , Melaka,Perak and Kedah.Semua akan berpecah tapi still boleh jumpa member yang kita kenal walaupun seorang dua orang.

Cerita pasal orang , diri sendiri? huh, panjang cerita aku,malas nak share, hahahhaha
Aku golongan ke 2 hahhaha tapi aku pergi UIA , insha Allah
Macam mana dapat ? hmm kouta anak staff,tu pun susah nak dapat sebab head department dia orang baru,memang anak staff ada kouta masuk lagi lagi we got 50% off for FEES ! gila kau x nak pergi ! Jimat sikit duit, okay jgn la marah kata tak adil ke apa , rezeki masing masing sebab tu bila orang Tanya aku susah sikit nak jawab tapi aku jawab je kadang kadang, lepastu aku pun SUUZONNNN ! haih aku memang! hmm k.

Course ? arghhhhhhhhhh this is the biggest problem that make me cant sleep !! serious ! I cant sleep thinking bout this things. Hmmm , hajat di hati mmg la nak buat sciences I mean something medic la , malang memang malang result mmg x memenuhi pun haha, kalau 11A pun tak confirm la medic UIA nak dapat,yang dapat masuk situ pun mungkin amikk tempat budak budak yang terima MARA or JPA , huuuhu, k tu lupakan


Aku duduk CFS pun jumpa kawan kawan sekolah rendah sekolah menengah rendah , sekolah menengah atas hahhaha senior pun ramai, pusing pusing semua muka kau kenal .
Yang paling bestnya ada bestfriend aku !!!! Ilham Auni dengan Ain Natasya , cik bawang ni ada la kalau dia tak go  for JPA and MARA. Huhu


Okay semua sahabat sahabat kawan kawan ALL THE BEST semua ! Belajar rajin rajin ! Manfaat kan masa anda jangan bergewe dahsyat sangat tau hahahhaha *Ouchh me*

Peace yo!